“Het is fijn om te weten dat ik echt iets voor de klant kan betekenen”

Kun je jezelf kort voorstellen?

“Natuurlijk! Ik ben Giovanni en ik werk op de supportdesk van MendriX. Ik woon in Maarssen op slechts 5 minuten lopen van ons kantoor, dus dat is voor mij ideaal. Voordat ik bij MendriX begon, heb ik een retailmanagement- en een ICT-opleiding als softwareontwikkelaar gevolgd. Na mijn opleiding heb ik nog een tijd in de activiteitenbranche gewerkt. Ik vind het erg leuk om een gevarieerde baan te hebben waarbij ik veel contact heb met mensen. Daarom past MendriX erg goed bij mij!”

Wat doe je precies in je functie?

“Ik ben de eerste supportcollega die je aan de telefoon krijgt als je onze supportdesk belt. Naast het beantwoorden van vragen help ik mensen graag! Zonet was ik nog bezig om instructies aan een klant te geven over het factureren in MendriX. Dat vind ik leuk om te doen. In het begin was het wel even wennen aan het systeem, omdat MendriX voor mij nog onbekend was, maar inmiddels kan ik prima mijn weg vinden in MendriX. Er zijn veel leuke mensen om me heen, wat het werk extra leuk maakt. Ik heb inmiddels zelfs al een tafeltenniscompetitie opgestart. MendriX is echt een leuke organisatie met veel vrijheid en ruimte voor eigen initiatief. Ik heb het gevoel dat ik hier mezelf kan zijn.”

Hoe maak je het verschil voor klanten?

“Het belangrijkste voor mij is dat ik klanten goed kan helpen en ervoor kan zorgen dat ze tevreden de telefoon weer ophangen. Het uitleggen van MendriX speelt hier vaak een rol bij, en natuurlijk doe ik dat met plezier. Het is fijn om te weten dat ik echt iets voor hen kan betekenen. Aan het einde van een telefoongesprek iemand met een glimlach laten ophangen, dat is waar ik het voor doe.”