De nieuwe standaard in last-mile delivery

Als retailer of groothandel is de laatste schakel, het vervoeren van verkochte spullen naar je klant, bepalend voor je klanttevredenheid. ‘Last-mile’ is dé sleutel om je klantverwachtingen te overtreffen en je concurrentiepositie te behouden. Waarom is die schakel zo belangrijk, en hoe kun je je winstgevendheid ermee vergroten? Lees het in onze whitepaper.

Download de whitepaper

Whitepaper De nieuwe standaard in last-mile delivery

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Als retailer of groothandel is een efficiënt last-mile delivery proces cruciaal voor klanttevredenheid en concurrentiepositie. De whitepaper benadrukt het belang van snelheid, transparantie, flexibiliteit, duurzaamheid en kostenbeheersing om aan de klantverwachtingen te voldoen.

De ontwikkelingen in de afgelopen tien jaar laten een sterke groei in thuisbezorging zien, met innovaties zoals drones en fietskoeriers. Trends in de markt laten zien dat er een afvlakking van de groei is, maar dat bezorgsupermarkten en diversiteit in bezorgstrategieën belangrijk zijn. De Europese markt voor last-mile delivery zal naar verwachting een grote omzet bereiken in 2030.

Als je als retailer, groothandel of eigen vervoerder je winstgevendheid wilt vergroten, is het belangrijk om strategische keuzes te maken en logistieke processen te optimaliseren, waarbij automatisering een sleutelrol speelt. Een Transport Management Systeem (TMS) kan hierbij helpen door zichtbaarheid, data-gedreven besluitvorming en klanttevredenheid te verbeteren. MendriX ondersteunt logistieke dienstverleners met slimme oplossingen om logistieke uitdagingen aan te pakken en de klanttevredenheid te verhogen.