‘MendriX bespaart ons dagelijks weer veel tijd’

On The Road met: Woonboulevard Poortvliet

Ritten plannen voor de bezorgers van meubels. Woonboulevard Poortvliet heeft het geautomatiseerd met MendriX Delivery.

Woonboulevard Poortvliet is een familiebedrijf met een webshop en 32 shops in meubels, verlichting, accessoires en woontextiel onder één groot dak. Buiten het dorp heeft het bedrijf vier winkels onder de naam Bouwman-Potter. Op een paar kilometer van het dorp, in Sint-Maartensdijk, staat het logistiek centrum, het vertrekcentrum van de stoffeerders en de bezorgers.

Geautomatiseerd

Het plannen van de ritten is geautomatiseerd met het transport management systeem (TMS) van MendriX. Logistiek manager Dinesh Rahmee legt uit dat het systeem de orderinformatie krijgt uit het ERP-systeem en daarmee de routes van de bestel- en vrachtauto’s vaststelt. Daarbij wordt rekening gehouden met de werktijden van de medewerkers, de aanrijtijden naar klanten en de tijd die nodig is om een meubel bij de klant af te leveren en te monteren. “Chauffeur en bijrijder zien de voor hen vastgestelde route en de complete bestelling op een tablet. Het ERP weet van elk meubel hoeveel tijd het kost om het te monteren. Als het in de praktijk afwijkt, laten de bezorgers ons dat weten en kunnen we die informatie aanpassen.”

Rahmee volgt:”Twee jaar geleden zijn we met MendriX Delivery begonnen. Daarvoor werkten we met papier en Google Maps. Dat was een tijdrovende gepuzzel. Nu is dat geautomatiseerd. De volgende stap is dat onze klanten zelf kunnen aangeven wanneer zij de bestelling willen ontvangen. We geven keuzedagen, gebaseerd op postcode, door. Hier in Zeeland komen we elke dag, in andere delen van het land is dat minder vaak.”