Het scheelt Freightwatch vooral dubbel invoerwerk. Sinds de expediteur haar klanten via MendriX orders laat invoeren in Worldlink, is er veel tijd bespaard, zo laat Bas Coenen van Freightwatch weten. Hij deelde verheugd de 10.000e – door de klant – ingevoerde weborder op Linkedin. Dat werd op feestelijke wijze gevierd met taart.
Dankzij toegevoegde functionaliteit door MendriX verwacht hij op termijn een halve tot één fte te besparen, omdat klanten nu zelf hun orders invoeren. “We zijn aan het verdubbelen qua omzet en orders.” Volgens hem komt dit ook, omdat de werkwijze voorheen omslachtiger was. Hij licht toe: “Wij zijn een internetbedrijf, geen fysieke vervoerder”, vertelt Coenen. “We organiseren vrachten als expediteur. In de oude situatie kregen we een offerte aanvraag van de klant. Na akkoord op de offerte moesten we eerst de klant registreren en zelf een order aanmaken. Nu krijgt de klant online een tariefvoorstel, en kan hij na akkoord de order direct zelf inboeken. We maken zo een inhaalslag in de automatisering door boekingsgemak te realiseren voor onze klanten.”
Gebruiksvriendelijk
Hij vertelt dat de toegevoegde functionaliteit echt vanuit de gebruiker is gerealiseerd. Het gaat in veel gevallen om nieuwe klanten. De bedoeling was dat die nieuwe klanten het ook begrijpen.” Volgens Coenen zijn gebruikers en klanten erg tevreden. “We hebben het zo gebruiksvriendelijk mogelijk gehouden door de invulmogelijkheden zo simpel mogelijk te houden. Namelijk alleen naw-gegevens en laad- en losadres.”
“Deze mooie mijlpaal (10.000 orders) hebben we bereikt, dankzij het vertrouwen van onze klanten. Ik ben blij en dankbaar voor de tomeloze inzet van het team. Zonder hen waren we niet zover gekomen. Zonder MendriX natuurlijk ook niet. Mooi dat we samen met hen deze functionaliteit mochten ontwikkelen.”