MendriX heeft de postcode huisnummer check, die al bestond in MendriX TMS, nu ook toegevoegd aan het klanten-/ webportaal World Link. Voor MendriX’ klant FRL betekent deze toevoeging directe tijdwinst en een extra servicetool voor haar klanten.
Hoe het werkt
Bij het invullen van postcode en huisnummer bij het invoeren van de order in World Link, worden automatisch de straat- en plaatsnaam ingevuld. Foute invoer wordt dus direct opgemerkt. Voor veel klanten van MendriX heeft deze toevoeging grote meerwaarde.
Frank Dijkstra van FRL beaamt dat. “met deze tool kunnen wij onze klanten nog beter bedienen” Bij FRL voeren de klanten via het webportaal van MendriX zelf de orders in: “Wij hebben om deze toevoeging gevraagd om het klantgemak te vergroten. Dankzij deze simpele toevoeging hoeven onze klanten bij orderinvoer niet meer de volledige straat- en plaatsnaam in te vullen. Alleen de postcode en het huisnummer zijn nodig, de rest wordt automatisch ingevuld. Ideaal.”
Minder invoerfouten
Met de toevoeging van de automatische postcode/ huisnummer check worden in de praktijk veel minder invoerfouten gemaakt. Dat merkt Dijkstra ook: “Het kwam redelijk vaak voor dat er fouten werden gemaakt. Dat is met deze toevoeging verleden tijd. Een foute postcode betekende op kantoor meer werk om dit te herstellen. Want wat is er fout, de postcode of de straat? Een verkeerd adres betekent al snel ook een foute routeberekening, en dus een fout gecommuniceerde aflevertijd.”
Een developer van MendriX licht dat graag toe: “Wanneer het adres niet correct wordt ingevoerd, kan dat ervoor zorgen dat de planning afwijkt, een taak bijvoorbeeld in een andere rit komt. Of dat een taak op andere manier behandeld wordt. Dat kan dus grote gevolgen hebben. De invoer van een verkeerd adres kan zo op kantoor potentieel veel extra tijd kosten.”
“Er wordt snel een tikfout gemaakt in straat, plaats of postcode”, vertelt ook Dijkstra. “De in MendriX ingevoerde orders worden automatisch aan ritten gekoppeld aan de hand van juist de postcodes. Omdat dit een automatisch proces is, is het belangrijk dat de ingevoerde adresgegevens juist zijn.”
Toegevoegde waarde
Frank Dijkstra is ervan overtuigd dat de toevoeging niet alleen meer klanttevredenheid, maar ook een flinke tijdbesparing zal opleveren. Tijd die weer ingezet kan worden voor andere activiteiten. “De kwaliteit van bezorging en het van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten is voor ons superbelangrijk. Door deze toevoeging van MendriX zijn we daar nog beter toe in staat.”